راه اندازی ایستگاه صلواتی سیار در روستاهای محروم رودبار جنوب 

راه اندازی ایستگاه صلواتی سیار در روستاهای محروم رودبار جنوب 

تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: در دهه اول محرم به همت بچه های مسجدی گروه جهادی کانون شهید باکری ایستگاه صلواتی به صورت سیار در روستاهای مناطق محروم رودبار جنوب راه اندازی شد.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن آرزوی قبولی عزاداری ها، گفت: در دهه اول محرم به همت بچه های مسجدی گروه جهادی کانون شهید باکری ایستگاه صلواتی به صورت سیار در روستاهای مناطق محروم رودبار جنوب راه اندازی شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب افزود: به همین منظور روزانه در روستاهای دور افتاده و محروم این منطقه حضور یافتیم و این ایستگاه را راه اندازی کردیم.

وی با بیان این مطلب که یکی از درس های عاشورا، درس آزادگی و انسانیت بود، ابراز کرد: یکی از فعالیت های این ایستگاه، توزیع بسته های فرهنگی تبلیغی محرم بود که در بین عزاداران به ویژه کودکان و نوجوانان با هدف ترویج فرهنگ عاشورای حسینی توزیع شد.

حجت الاسلام خاوری عنوان کرد: از دیگر برنامه های این ایستگاه صلواتی سیار، پخش کلیپ های صوتی از نوحه خوانی و سخنرانی های سال گذشته بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب یادآور شد: از آنجایی که امسال کرونا محدودیت هایی را در بر پایی مجالس عزاداری محرم به وجود آورد و از سوی دیگر ضرورت زنده نگه داشتن قیام عاشورا بنابراین تصمیم گرفتیم یکی از برنامه های فرهنگی تبلیغی محرم، راه اندازی ایستگاه صلواتی آنهم به صورت سیار باشد تا مردم مناطق محروم نیز از فیض عزاداری بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: در کنار فعالیت های فرهنگی تبلیغی محرم، یکی از اولویت های اصلی برنامه ها گروه جهادی کانون شهید باکری، اجرای طرح اطعام حسینی در مناطق محروم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان بود.

حجت الاسلام خاوری اضافه کرد: به همین منظور با جلب نذورات مردمی و با کمک خیرین در این ایام ۶ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در بین خانوارهای نیازمند این مناطق توزیع شده و به این ترتیب آنها از سفره پر برکت امام حسین علیه السلام بهره مند شدند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب با اشاره به نحوه توزیع غذا، بیان کرد: در هر شهرستان با رعایت کامل نکات بهداشتی غذای گرم پخت و بسته بندی شده و سپس در درب منازل محرومین توزیع شد.

وی یادآور شد: در برخی از شهرستان ها اقلام مورد نیاز برای پخت غذای نذری توسط گروه جهادی کانون شهید باکری در اختیار گروه های جهادی قرار داده شد و آنها در امر پخت و توزیع مشارکت داشتند اما در برخی از شهرستان ها به صورت مشارکتی بخشی از اقلام خوراکی مورد نیاز پخت غذا به همت بچه های مسجدی گروه جهادی کانون شهید باکری و مابقی نیز توسط گروه های جهادی آن شهرستان تامین شد.

حجت الاسلام خاوری ادامه داد: پخت و توزیع غذا براساس آمار محرومین شهرستان ها صورت گرفت و بیشترین توزیع غذا در مناطق محروم رودبار جنوب انجام شد، علاوه بر این نیز ذبح چندین راس گوسفند قربانی انجام شده و گوشت های نذری در بین نیازمندان توزیع شد.

پایان پیام/ 586